15 Mart 2011 Salı

Gittim Prag’ın Köyüne, Özlesem Çoktan Dönerdim Evime:)


Prag’da ki üçüncü haftamın içindeyim. Bu yaşıma kadar günün 24:00’te bittiğine inanan bünyem gerçekten köklü değişiklikler içinde:) Neredeyse her akşam ev partileri ve sonrası club gezmeleri sebebiyle bildiğiniz geç kalkıyorum:) Hatta geçen hafta sabah 10:00’daki dersimi kaçırdım:p
Buradaki parti anlayışı benim finansal hayatıma inanılmaz destek çıkıyor. Ev partisine giderken herkes kendi içeceğini alıyor. Bir de şöyle bi durum var: Ben mesela İstanbul’daki evime aynı anda maksimum 4-5 kişi alıyordum böyle zamanlarda ancak burada benimki kadar eve 60-70 kişi geliyor, ayakta durmaktan gocunmuyorlar:) Marketlerde biranın ortalama 20 kron(1,5TL) olduğu ve benim liseli kız kadar içebilen bünyem düşünülürse partinin maliyeti bana maksimum 80 kron oluyor. Ev safhası genellikle 20:00 gibi başlıyor ve 24:00-24:30 gibi bitiyor. Sonrasında evin çevresinde bulunan club’lara gece tramvayı yada yürüyerek gidiyoruz. Zaten evde kafalar olduğu için gittiğimiz club’da birer bira içiyoruz ayıp olmasın diye:p
Bu hafta etkinlik bakımından oldukça bereketli geçecek gibi. Salı günü hem “Buddy Carnival” hem de “ Nation to Nation-French” party var. Bu Nation to Nation partilerin esas amacı, Erasmus öğrencilerinin kendi ülkelerini tanıtacak sunumlar yapma şansı sunması( genelde pek kimse dinlemiyor ama:p). Çarşamba günü yine bir Nation to Nation parti var, ülkeler: Finlandiya, Güney Kore ve Portekiz. Perşembe günü ise katolikler için oldukça önemli bir gün: Aziz Patrick Günü (St.Patrick’s Day). Aslında İrlandalıların kültürel mirası olan bu gün zaman içinde tüm Hristiyan dünyasına yayılmış. O gün herkesin mümkün olduğunca yeşil giymesi, üç yapraklı yeşil yonca takması (baba, oğul, kutsal ruh adına) gerekiyor. Hatta bazı barlarda “Yeşil Bira” servisi bile yapılıyor.
Yine Perşembe günü, okulumuz MUP’nin düzenlediği güzel bir parti var. Geçen hafta yaptıkları Latino Night gayet başarılıydı:) Aynı gün saat 22:00 gibi St. Patrick Day Flower party var ve gelenlerin ya çiçeklerle yada hippi stiliyle gelmesini istiyorlar( tabi benim gibi 20kg sınırla gelen öğrenciler maalesef çokta istedikleri gibi görünemiyor) :)
Bunlar dışında şimdilik başka bir sıkıntım yok:) Beni izlemeye devam edin;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder