23 Mart 2011 Çarşamba

“PRAG’LI OLDUM”, “OLDUM DEMEYLE OLMAZ:P”

Bu haftaki yazımda, buraya gelen tüm turistlerin başına gelebilecek ilginç anektodları paylaşacağım( çoğu çekçe bilmemekten kaynaklı :p)

Reçel (mi acaba?)
İkinci günümde evimin yakınındaki Lidl markete gittim. Evden çıktığım andan markete gidene kadar giderek artan bi reçel aşermesi hasıl oldu o gün bana:S Bünyemi kandırıyorum, tamam birazdan gidip alacağız hanimişte hanimiş diye. Reçellerin olduğu reyona bakıyorum, reyon bana bakmıyor, Çekçe’nin dünya üzerindeki hiçbir dille alakası yok:p Sonunda blackberry yazan kavanozu alıp devam ediyorum alışverişe. Annemin çok iyi bileceği üzere, benim için mükemmel alışveriş “Meyveli Yoğurt”lu olandır:p Bu gazla meyveli yoğurt paketine benzeyen ürünlerin olduğu reyona sert bakışlar attıktan sonra, tercihimi yine blackberry’den yana kullanıyorum.

Kendi kendime de gizli kutlamalar yapıyorum( içimden haleluyaaa sesleri çıkıyor). Alışveriş bitiyor eve geliyorum. Taze ekmeği kesip reçeli açıyorum o da nesi?? Meğer marmelatmış:( Dünya başıma yıkılırken, gaipten bi ses meyveli yoğurdumu hatırlatıyor. Son bi umut ona sarılıyorum: Tanrım bu hayatımın en kötü alışverişi, aynı marmelatın plastık beyaz ambalajı olanı çıkıyor:p Bitiş sahnem: Ağlamaklı bir şekilde boynumu büküyorum, yorganımı üstüme çekip yüzüme el feneri tutarak ağlıyorum:p
PS: Yazara marmelatla yapılacak tarif gönderenler arasında yapılacak çekilişte, bir kişiye bir paket marmelat verilecektir:p

24 Saatlik Bilet Kaç Kere Kullanılır??

Çek Cumhuriyeti’nin öğrencilere yönelik toplu taşıma kartı 19-26 yaş arasını kapsıyor ve görevli kadın çeşitli karışık hesaplamalardan(hesap makinesiyle 2011-1984=27) sonra 27 yaşında olduğumu ortaya çıkardı ve büyük bir yalanla yaşadığımı öğrenip, annemi arayıp höyküre höyküre ağladım:p bu talihsiz durumu ancak içerek unuturum diyerek şehir merkezine gitmeye karar verdim. Bilet makinesinde en azından 25 çeşit bilet var ve hepsi çekçe:S
bu 26 kronluk ve en alttaki mühürden belli olduğu üzere onaylanmış;)

Garanti olsun diye 100 kron’luk en pahalı bileti alıyorum, sonradan öğrendiğime göre 24 saat boyunca geçerli ultrasonik, süperkulade bi biletmiş:) Fakat bileti kullanırken dikkat etmek gereken küçük bir noktayı atlamışım. Bileti sadece ilk kullanımda makineye onaylatmak yeterliymiş oysa  ben günboyu bindiğim bütün taşıtlarda bileti tekrar tekrar onaylattım.
otobüste,metroda her yerde bu bilet onaylama makinelerinden var..

Şehir merkezinde ki işimi bitirip evime dönerken, Mustek istasyonunun değişmezi bilet kontrolörü geldi. İlk bakışta, adam elinde Prag Toplu Taşıma Şirketi logolu bi anahtarlığı uzatınca, “No, thanks” deyip diğer yöne yöneldim, adamın “Tikıta Kontrola(sanırım italyandı:p)” nidasıyla geri döndüm ve meşhur 24 saatlik biletimi verdim. Adam bi bilete bakıyor bi bana. İlk olarak ne zaman kullandın dedin, bu sabah dedim. Yanlış kullanmışsın dedi, sadece bi kere bassan yeterdi, yazılar okunmuyor artık dedi:p Hemen ağlayan turist moduna aldım, kimsesiz, garibim bakışlarımla adamı etkileyip 700 kron cezadan yırttım:)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder